Založ si blog

Niekedy je lepšie nemať pravdu

Minulý rok som poskytol interview pre týždenník SLOVO. Bolo to niekoľko mesiacov pred voľbami a redaktor sa ma pýtal, čo by sa stalo, ak by vládu zostavili pravicové strany a SMER-SD by odsunuli do opozície. Už vtedy som jasne skonštatoval, že ak Slovensko bude spravovať zlepenec rôznorodých politických strán a skupín, bude to pre našu krajinu katastrofa.

 Moje slová sa potvrdili

Schválne svoje slová opätovne použijem: „Ale spravovať krajinu nehomogénnym zhlukom šiestich-siedmich politických subjektov, kde každý zápasí o svoje úzke skupinové záujmy? Boh ochraňuj Slovensko!  Privítal by som, keby existoval štandardný zápas medzi ľavicou a pravicou, keby fungovala štandardná pravicová strana, ktorá by ponúkala v určitých periodických cykloch rozumnú zmenu, ucelenú víziu a spôsob spravovania krajiny, ako to poznáme z vývoja zaužívaných európskych demokracií. Keby však Slovensku mali vládnuť súčasné nehomogénne a roztrieštené pravicové sily, tak to si naozaj nedokážem predstaviť.“

Dnes by som na tomto svojom výroku nemenil ani čiarku. Do bodky sa naplnil. Slovensko spravuje heterogénny a rozhádaný zhluk pravicových strán, ktorý občanom nedokáže ponúknuť ucelenú víziu či program. A čo je najsmutnejšie, nedokážu udržať to, čo každá ekonomika potrebuje najväčšmi – stabilitu.

 Nestabilita ako základ súčasnej vlády

Neustále konflikty, hádky, radikálne zmeny, malé revolúcie, neistota a strach. V takomto prostredí ekonomika nemôže fungovať efektívne. Už pred voľbami som tvrdil, že základnou hodnotou, ktorú vie SMER-SD ponúknuť, je stabilita, či už ekonomická, politická alebo sociálna. Pravicové vládne zoskupenie kvôli svojej roztrieštenosti a programovej prázdnote nedokáže zabezpečiť Slovensku ani jeden zo spomínaných odtieňov stability.

Dokazujú to deň čo deň. Voľba generálneho prokurátora, zákonník práce, klientelizmus, hon na živnostníkov, nezmyslené reformy, zdražovanie, chaos. Nikto si už nemôže byť istý absolútne ničím. Fundamentom tejto vlády je nestabilita. A práve preto trpí tak naša ekonomika, ako aj životná úroveň. Priznám sa, že hoci som tento vývoj predvídal, nedokážem v svojej predikcii nájsť ani kúsok uspokojenia. Môžem sa iba vrátiť k svojim slovám a opätovne skonštatovať: Boh ochraňuj Slovensko!

My sme nezabudli

01.12.2015

My sme nezabudli Je to takmer na deň už rok, čo som odstúpil z postu predsedu parlamentu. K tomuto kroku som pristúpil po bombastickej medializácii kauzy nákupu predraženého CT v piešťanskej nemocnici firmou Medical Group, v ktorej som pred vstupom do politiky pôsobil. Napriek tomu, že z nákupu napokon zišlo, kauza v očiach verejnosti zasiahla bolestivo „plexus solaris“ [...]

Načo je komu dobré národné sebabičovanie?

25.05.2011

Keď sme približne pred rokom na nádvorí zrekonštruovaného Bratislavského hradu odhaľovali sochu Svätopluka, vo svojom prejave som použil aj tieto slová: „Je mi ľúto, že na Slovensku sú stále ľudia, ktorí si nedokážu vážiť našu národnú históriu, naše štátotvorné tradície. Za horlivej asistencie väčšiny našich médií sú ochotní spochybniť všetko, čo je [...]

Výsmech parlamentarizmu v podaní Richarda Sulíka

20.05.2011

Ako už informovali aj tlačové agentúry, predseda parlamentu Richard Sulík do programu prebiehajúcej schôdze nezaradil opozičné návrhy na zavedenie bankovej dane, na zníženie DPH na 19 percent a zmenu zákona o štátnom občianstve. Argumentoval, že od ich odmietnutia na predchádzajúcej schôdzi ešte neuplynulo 6 mesiacov, ako to predpisuje rokovací poriadok. Čo je však [...]

Ukrajinskí vojaci ďakujú Slovákom za zbierku na muníciu

Zbierka na muníciu raketovo rastie. Ďakujeme, bratia Slováci, odkazujú ukrajinskí vojaci z frontu

19.04.2024 16:30

Ciieľ bol najskôr vyzbierať jeden milión eur. Vzhľadom na obrovský ohlas a ochotu posielať peniaze obrancom, je zbierka bez finančného a časového limitu.

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

Pavol Paška

Slovensko potrebuje návrat k európskemu sociálnemu modelu, solidarite a úcte k národným tradíciám. Ako predseda poslaneckého klubu SMER-SD a bývalý predseda NR SR by som chcel, aby raz Slovensko mohlo byť skutočným domovom pre všetkých. V mojom blogu sa pokúsim bližšie predstaviť svoje predstavy, hodnoty a vízie. Viac nájdete na mojej stránke pavolpaska.sk.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 17
Celková čítanosť: 52007x
Priemerná čítanosť článkov: 3059x

Autor blogu

Odkazy